IMDB 8.2

خلاصه داستان فیلم پارک ژوراسیک 1

پارک ژوراسیک (۱۹۹۳) یک فیلم علمی تخیلی آمریکایی است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی و توسط مایکل کرایتون نوشته شده است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از کرایتون ساخته شده است. این فیلم اولین قسمت در فرنچایز پارک ژوراسیک است.

داستان:

داستان فیلم در مورد گروهی از دانشمندان و میهمانان است که به جزیره ای خصوصی در نزدیکی کاستاریکا دعوت می شوند تا پارک تفریحی جدیدی را که از دایناسورها تشکیل شده است، ببینند. این پارک توسط یک میلیاردر ثروتمند به نام جان هموند ساخته شده است.

دانشمندان، که توسط دکتر آلن گرانت (سم نیل)، دکتر الی سattler (لورا درن) و دکتر ایان مالکولم (جف گلدبلام) رهبری می شوند، نگران ایمنی پارک هستند. آنها معتقدند که دایناسورها هنوز حیوانات خطرناکی هستند و نمی توان آنها را به طور کامل کنترل کرد.

میهمانان، که شامل خانواده ای از کودکان و یک زوج جوان است، از پارک لذت می برند. اما زمانی که سیستم امنیتی پارک مختل می شود، دایناسورها آزاد می شوند و شروع به حمله به مردم می کنند.

گروه دانشمندان و میهمانان باید برای زنده ماندن با دایناسورها بجنگند. آنها در نهایت موفق می شوند از جزیره فرار کنند، اما تجربه ای وحشتناک را پشت سر می گذارند.

بازیگران:

سم نیل در نقش دکتر آلن گرانت، یک دیرین شناس

لورا درن در نقش دکتر الی سattler، یک متخصص گیاه شناسی

جف گلدبلام در نقش دکتر ایان مالکولم، یک ریاضیدان نظری

اریانا ریچاردز در نقش لیندسی درک، دختر نوجوانی که با خانواده اش به پارک می آید

جوزف مازلو در نقش تیم مورفی، پسر نوجوانی که با خانواده اش به پارک می آید

ریچارد آتنبرو در نقش جان هموند، میلیاردری که پارک را ساخته است

جوایز:

* برنده سه جایزه اسکار برای بهترین جلوه های بصری، بهترین تدوین صدا و بهترین تدوین فیلم
* نامزد چهار جایزه اسکار دیگر برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن فیلم

استقبال:

پارک ژوراسیک یک موفقیت بزرگ تجاری و انتقادی بود. این فیلم در سراسر جهان بیش از ۹۱۴ میلیون دلار فروش کرد و پرفروش ترین فیلم سال ۱۹۹۳ شد. این فیلم همچنین مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برای جلوه های بصری، کارگردانی و فیلمنامه اش مورد ستایش قرار گرفت.

پارک ژوراسیک یک فیلم کلاسیک علمی تخیلی است که تأثیر زیادی بر فرهنگ عامه داشته است. این فیلم به محبوبیت دایناسورها کمک کرد و باعث ساخت چندین دنباله، مجموعه تلویزیونی و بازی ویدیویی شد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x