IMDB 8.0

خلاصه داستان فیلم روی علف های خشک

فیلم روی علف‌های خشک (About Dry Grasses) یک فیلم درام ترکیه‌ای محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی نوری بیلگه جیلان و نویسندگی مشترک جیلان، ابرو جیلان و آکین آکسو است. این فیلم با بازی دنیز جلیل‌اوغلو، مروه دیزدار و مصعب اکیجی، داستان معلمی را دنبال می‌کند که با امید به مهاجرت به استانبول، در روستایی در آناتولی شرقی کار می‌کند و متهم به آزار یک دانش‌آموز می‌شود.

داستان فیلم در یک روستای کوچک در آناتولی شرقی اتفاق می‌افتد. یونس، یک معلم جوان، به امید مهاجرت به استانبول، در این روستا مشغول به کار می‌شود. او با دختری به نام گول بهرام آشنا می‌شود و به او علاقه‌مند می‌شود. اما پس از مدتی، گول بهرام به یونس اتهام آزار جنسی می‌زند.

یونس به شدت از این اتهام شوکه می‌شود و سعی می‌کند بی‌گناهی خود را ثابت کند. اما در این راه با موانع زیادی روبرو می‌شود. او باید با باورهای سنتی روستا و بی‌اعتمادی مردم به او مقابله کند.

فیلم روی علف‌های خشک یک فیلم درام اجتماعی است که به بررسی موضوعاتی مانند خشونت جنسی، تبعیض جنسیتی و نقش زنان در جامعه می‌پردازد. این فیلم با بازی خوب بازیگران، کارگردانی قوی و فیلم‌برداری زیبا، توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

فیلم روی علف‌های خشک در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای مروه دیزدار دریافت کرد. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم فجر ۲۰۲۴ به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (دنیز جلیل‌اوغلو) و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

در ادامه به برخی از نکات مثبت و منفی فیلم اشاره می‌کنیم:

نکات مثبت:

* بازی خوب بازیگران، به‌ویژه مروه دیزدار
* کارگردانی قوی نوری بیلگه جیلان
* فیلم‌برداری زیبا
* پرداختن به موضوعات مهم و اجتماعی

نکات منفی:

* پایان فیلم کمی غیرمنتظره است

در مجموع، روی علف‌های خشک یک فیلم درام اجتماعی خوب است که با بازی خوب بازیگران، کارگردانی قوی و فیلم‌برداری زیبا، توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x