IMDB 7.2

داستان فیلم بنیان گذار ، The Founder

بنیان‌گذار (The Founder) فیلمی آمریکایی محصول ۲۰۱۶ در ژانر زندگی‌نامه‌ای درام است که جان لی هنکاک آن را کارگردانی کرده و رابرت سیگل فیلمنامه‌اش را نوشته‌است. این فیلم داستان ری کراک و ماجرای به دست آوردن فست فود زنجیره‌ای مک‌دونالد را به تصویر می‌کشد. در این فیلم مایکل کیتون نقش کراک و لورا درن نقش همسرش اثل فلمینگ را بازی می‌کنند. دیگر بازیگران این فیلم عبارتند از: نیک آفرمن، جان کارول لینچ، پاتریک ویلسون، ریک رایتز و ویلبر فیتزجرالد. بنیان‌گذار توسط واینستین کمپانی در ۷ دسامبر ۲۰۱۶ اکران شد.

داستان فیلم در مورد ری کراک است که مدت پنج سال به کار فروش مخلوط کن مشغول است و درآمد متوسطی دارد و از وضعیت مالی متوسط و زندگی معمولی اش راضی نیست. او در یکی از سفرهای کاری خود به کالیفرنیا با دو برادر به نام‌های ماک و موریس مک‌دونالد آشنا می‌شود که یک رستوران کوچک فست فود در سانتا باربارا دارند. کراک از سرعت و کارایی رستوران مک‌دونالد‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و با آنها قراردادی برای توزیع مخلوط کن می‌بندد.

کراک متوجه می‌شود که رستوران‌های مک‌دونالد پتانسیل تبدیل شدن به یک زنجیره فست فود موفق را دارند. او شروع به گسترش رستوران‌های مک‌دونالد می‌کند و در نهایت موفق می‌شود برادران مک‌دونالد را راضی کند تا رستوران‌ها را به او بفروشند. کراک با گسترش رستوران‌های مک‌دونالد و اعمال تغییراتی در سیستم مدیریتی آنها، این شرکت را به بزرگترین زنجیره فست فود جهان تبدیل می‌کند.

فیلم دوبله فارسی بنیان‌گذار فیلمی پرتنش و جذاب است که داستان زندگی ری کراک و ماجرای به دست آوردن مک‌دونالد را به تصویر می‌کشد. مایکل کیتون در نقش ری کراک بازی درخشانی ارائه می‌دهد و توانسته است شخصیت این فرد جاه‌طلب و بی‌رحم را به خوبی به تصویر بکشد. لورا درن نیز در نقش همسر کراک بازی خوبی ارائه می‌دهد و توانسته است شخصیتی دوست‌داشتنی و مهربان را به تصویر بکشد.

فیلم بنیان‌گذار با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد که سبب بر دانلود فیلم از سوی کاربران شده است. منتقدان از بازی مایکل کیتون، کارگردانی جان لی هنکاک و داستان فیلم تمجید کردند. فیلم بنیان‌گذار در گیشه نیز موفق بود و توانست بیش از ۲۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.**

نقاط قوت فیلم عبارتند از:

* بازی درخشان مایکل کیتون
* کارگردانی جان لی هنکاک
* داستان جذاب و پرتنش

نقاط ضعف فیلم عبارتند از:

* پایان فیلم کمی قابل پیش‌بینی است

در مجموع، بنیان‌گذار فیلمی خوب است که داستانی جذاب و پرتنش را با بازی خوب بازیگران ارائه می‌دهد. این فیلم برای طرفداران فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای و درام مناسب است.

۴ ۴ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
3 سال قبل

زیر نویس فارسی نداره

حمید
حمید
1 سال قبل

چرا من فیلم را دانلود کردم زیر نویس فارسی نداشت مشکل چیه؟

Mohamad
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  حمید

سلام خدمت شما کاربر گرامی. برخی از محتواهای قدیمی وبسایت دارای زیرنویس فارسی نیستند.

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x