IMDB 7.6

خلاصه داستان فیلم طوفان

طوفان فیلمی درام زندگی‌نامه‌ای آمریکایی محصول ۱۹۹۹ به کارگردانی نورمن جویسون و نویسندگی تری سوئینتن است. در این فیلم دنزل واشینگتن نقش رابین کارتر، بوکسور قهرمان جهان را بازی می‌کند که به اشتباه به اتهام قتل دو مرد در بوستون در سال ۱۹۶۶ محکوم شده است.

داستان فیلم از دوران کودکی کارتر در بروکلین شروع می‌شود. او از همان سنین کم به بوکس علاقه‌مند بود و به سرعت به یکی از بهترین بوکسورهای جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۶۶، کارتر به اتهام قتل دو مرد در بوستون دستگیر شد. او به دو بار حبس ابد محکوم شد و ۱۹ سال را در زندان گذراند.

کارتر همیشه بی‌گناهی خود را اعلام می‌کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۵ با کمک یک وکیل جدید، پرونده‌اش مورد بازبینی قرار گرفت. پس از چندین سال بررسی، دادگاه عالی ماساچوست حکم برائت او را صادر کرد.

فیلم The Hurricane داستانی واقعی و الهام‌بخش است که به موضوعاتی مانند عدالت، نابرابری نژادی و مبارزه برای آزادی می‌پردازد. این فیلم با بازی درخشان دنزل واشینگتن و کارگردانی روان نورمن جویسون، یکی از بهترین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای دهه ۱۹۹۰ است.

فیلم طوفان با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد. این فیلم نامزد ۹ جایزه اسکار شد و در نهایت دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای دنزل واشینگتن و بهترین تدوین را دریافت کرد.

۴.۵ ۲ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x