IMDB 6.7

نسخه دوبله فارسی

خلاصه داستان فیلم توطئه بزرگ

دانلود فیلم توطئه بزرگ ۲۰۱۴

فیلم The Assassination: Sarajevo محصول سال ۲۰۱۴ یک فیلم تاریخی-درام صربستانی-اتریشی به کارگردانی و نویسندگی وینسنت وینتر است. این فیلم بر اساس وقایع ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد اتریش-مجارستان، در سال ۱۹۱۴ در سارایوو ساخته شده است.

در این فیلم، گاوین اوهر، بازیگر ایرلندی، نقش گاوریلو پرنسیسیپ، یکی از عوامل ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند را بازی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم عبارتند از:

* میروسلاو تیپیچ در نقش میرکو پرنسیسیپ، برادر گاوریلو
* میلان کایوت در نقش تامیسلاو کوبرتین، یکی دیگر از عوامل ترور
* نادیا ساویچ در نقش میلکا پرنسیسیپ، مادر گاوریلو
* گوران بوسکوویچ در نقش فرانتس فردیناند

داستان فیلم از دو نقطه نظر روایت می‌شود: نقطه نظر گاوریلو پرنسیسیپ و نقطه نظر یک روزنامه‌نگار اتریشی به نام فرانتس فون هورن. فیلم با نمایش زندگی گاوریلو پرنسیسیپ در سارایوو آغاز می‌شود. گاوریلو یک جوان ملی‌گرای صرب است که آرزو دارد بوسنی و هرزگوین را از امپراتوری اتریش-مجارستان آزاد کند. او و گروهی از همفکرانش تصمیم می‌گیرند که آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد اتریش-مجارستان، را ترور کنند.

در روز ترور، گاوریلو و همکارانش در نقاط مختلف شهر سارایوو مستقر می‌شوند تا آرشیدوک فرانتس فردیناند را هدف قرار دهند. در نهایت، گاوریلو موفق می‌شود آرشیدوک فرانتس فردیناند را ترور کند. این ترور منجر به آغاز جنگ جهانی اول می‌شود.

فیلم The Assassination: Sarajevo یک فیلم تاریخی-درام خوب است که به خوبی وقایع ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند را به تصویر می‌کشد. بازی گاوین اوهر در نقش گاوریلو پرنسیسیپ یکی از نقاط قوت فیلم است. او به خوبی توانسته است شخصیت یک جوان ملی‌گرا و مشتاق را به تصویر بکشد.

فیلم The Assassination: Sarajevo در جشنواره فیلم سالزبورگ ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلم شد. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۲۰۱۵ شد.

۳ ۲ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x